1 2 3

A6LFX/A6MFX AT Kia Sorento

Skrzynia biegów produkowana jest w Korei Południowej. Sygnowana

Dodaj swój warsztat do katalogu!

Zacznij zarabiać razem z Nami

Prawda i mity o typach olejów do

Prawda i mity o typach olejów do automatycznych skrzyni biegów

Automatyczna skrzynia biegów RE5R05A

Dodano: 29 Paź 2012 o godz.00:00
skrzynia RE5R05A
skrzynia RE5R05A

Oznaczenia skrzyni:

  • A5SR1
  • A5SR2
  • JR507E

Skrzynia biegów RE5R05A


opracowanie własne - prnd.pl

Skrzynia montowana w:

  • Infinity CX35 2007-On V6, 3.5L
  • Infinity FX35 2003-On V6, 3.5L
  • Infinity FX45 2003-On V6, 4.5L
  • Infinity G35 2003-On
  • Infinity M45 2003-On V8, 4.5L
  • Infinity Q45 2002-On V8, 4.5L
  • Infinity QX56 2004-On V8, 5.6L
  • Kia Sorrento 2005-06 V6, 3.5L
  • Kia Sorrento 2007-On V6, 3.8L
  • Nissan 350ZX 2003-On V6, 3.5L
  • Nissan Altima 2004-On V8, 5.6L
  • Nissan Frontier 2005-On 2.5, 4.0L
  • Nissan Pathfinder, Armada, Terrano 2004-On 4.0L
  • Nissan Patrol 2002-On Various
  • Nissan Titan 2004-On V8, 5.6L

Olej

Ilość oleju (na sucho) ~ 10,3 litra
Ilość oleju (na wymianę) ~ 6 litrów

Rekomendowany olej do automatycznej skrzyni biegów RE5R05A to Nissan Matic Fluid J. Można stosować oleje, które spełniają japońskie normy JASO 1A. Również można zastosować olej Ravenol, zastępujący specyfikacje T, T-II, T-III + Kup teraz [Zestaw do wymiany oleju RE5R05A]

Olej Ravenol spełnia specyfikację:

  • Aisin Warner wszystkie typy 
  • BMW 83 22 7 542 290
  • Mini
  • General Motors 9986195
  • LandRover LR002748
  • Toyota 08886-81016
  • Volvo P/N 1161540
  • VW/AUDI G 055 025 A2

Elektronika 

W automatycznej skrzyni biegów RE5R05A występuje 7 elektrozaworów:

  1. elektrozawór EPC
  2. elektrozawór TCC (Lock- Up)
  3. elektrozawór sprzęgła Direct
  4. elektrozawór hamulca Front
  5. elektrozawór sprzęgła Input
  6. elektrozawór sprzęgła High & Low Reverse
  7. elektrozawór hamulca Low Coast

Wszystkie te elektrozawory podłączone są od komputera TCM. Wszystkie elektrozawory (z wyjątkiem TCC) mają opór 3,3 ohm. Elektrozawór TCC (Lock - Up) ma opór 23 ohm. TCM kontroluje wszystkie siedem elektrozaworów poprzez przekazywane sygnały. Podczas sprawdzania specjalnym sprzętem CAN czy dany elektrozawór działa poprawnie, czy spełnia swoją funkcję dane będą pokazywane w amperach. Prawidłowy zakres dla wszystkich elektrozaworów to 0.0-0.08 ampera. 

TCC działa prawidłowo w zakresie 0.2-0.4 ampera podczas poślizgu i 0.4-0.7 ampera w czasie gdy jest całkowicie zamknięty. Elektrozawory: sprzęgła Input, sprzęgła High & Low Reverse, hamulca Front i sprzęgła Direct działają prawidłowo w zakresie 0.6-0.8 ampera. 

Sterownik skrzyni RE5R05A wraz z umiejscowieniem elektrozaworów


opracowanie własne - prnd.pl

Schemat otwierania/zamykania się elektrozaworów w skrzyni RE5R05A

  elektrozawór
EPC
elektrozawór
TCC
elektrozawór
sprzęgła Direct
elektrozawór
hamulca Front
elektrozawór
sprzęgła Input
elektrozawór
sprzęgła H & L Reverse
elektrozawór
hamulca Low Coast
P  MOD  OFF  ON  ON  ON  OFF OFF
R  MOD  OFF  ON  ON  ON  OFF  OFF
1  MOD  OFF  ON  ON  ON  OFF  ON
2  MOD  OFF OFF   ON  ON  ON  OFF
3  MOD  OFF OFF  ON  ON  OFF  OFF
4  MOD  ON  OFF  OFF  OFF  OFF  OFF
5  MOD  ON  ON  ON  OFF  OFF  OFF

 
opracowanie własne - prnd.pl

 

Rodzaje sterowników montowanych skrzyni biegów RE5R05A


opracowanie własne - prnd.pl


opracowanie własne - prnd.pl


opracowanie własne - prnd.pl

Sterownik TYP 1 był montowany do połowy 2004 roku w autach marki Infinity. Można go rozpoznać po obecności 2 niebieskich wtyczek. Komputer TCM w tym rodzaju sterownika zlokalizowany jest w prawym panelu obok ECM. Potem przyszła pora na kolejny typ: TYP 2. Od połowy 2004 roku był montowany we wszystkich modelach Infinitry i Nissana. Można go poznać po pojedynczej zielonej wtyczce. TCM w tym rodzaju strownika jest kompletnym systemem komputerowym. Łączy w sobie: TCM, czujniki ciśnienia, czujniki prędkości, pozycjoner, conector. Był stosowany powszechnie. Ważne, aby pamiętać, że TYP 1 oraz TYP 2 nie są wymienialne. TYP 3 sterownika charakteryzuje się wewnętrzną wtyczką zieloną i zewnętrzną wtyczką czarną. TCM w tym sterowniku również jest kompletnym systemem komputerowym. W tym wypadku sterownik jest wymienialny ale TCM już nie.

przełożenie biegów dla aut:

  • Nissan Xterra (2005-08)
  • Nissan 350Z (2007-08)
  • Nissan Frontier (2005-08)
  • Nissan Pathfinder (2005-08)
  • Infinity G35 (2006-08)
  • Infinity EX35 (2008)
  • Infinity M35 (2007-08)

1

2

3

4

5

R

3.842

2.353

1.259

1.000

0.839

2.765


opracowanie własne - prnd.pl

przełożenie biegów dla aut:

  • Nissan Armada/Titan (2004-08)
  • Nissan Pathfinder (2008, 5.6L)
  • Infinity M45 (2007-08)
  • Infinity QX56 (2004-08)
  • Infinity FX35/45 (2006-08)
  • Kia Sorento (2005-08)

1

2

3

4

5

R

3.827

2.368

1.520

1.000

0.834

2.613


opracowanie własne - prnd.pl

przełożenie biegów dla aut:

  • Nissan 350Z (2003-06)
  • Infinity G35 (2003-06)
  • Infinity FX35/45 (2003-08)
  • Infinity M45 (2003-05)
  • Infinity Q45 (2003-05)

1

2

3

4

5

R

3.540

2.264

1.417

1.000

0.834

2.370


opracowanie własne - prnd.pl

Należy również zwrócić uwagę, że niektóre części jak na przykład wałek, stator czy stator support mogą różnić się nieznacznie wielkością, w zależności od modelu auta.

  • wałek dla aut Nissan Armada & Titan V8 ma długość 20,95 cm; dla reszty modeli to 18,73 cm
  • stator dla aut Nissan Armada & Titan V8 ma długość 8,89 cm; dla reszty modeli to 7,94 cm
  • support stator dla aut Nissan Armada & Titan V8 jest minimalnie krótszy niż w przypadku reszty modeli

Wałek (skrzynia biegów RE5R05A)


opracowanie własne - prnd.pl 

Najczęściej występujące problemy w skrzyni biegów RE5R05A

Skrzynia posiada chłodnicę produkowaną przez Nissana. Niestety materiały użyte do jej produkcji nie są aż tak trwałe jakie być powinny. Wówczas bardzo często w tym modelu skrzyni biegów dochodzi do uszkodzenia wspomnianej chłodnicy, a konsekwencją jest mieszanie się płynu z olejem.

Może pojawić się problem ze skrzynią przy przebiegu ponad 100 tys. km. Przy gwałtownym przyspieszeniu auto dusi się. Po odpaleniu ponownym jest ok. Dadatkowo auto zaczyna wchodzić w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu skrzynia pracuje przez moment poprawnie jednakże znów wchodzi w tryb awaryjny. Można dać skrzynię pod diagnostykę. Zapewne wyjdzie że przyczyną tych wszystkim występujących problemów jest uszkodzony sterownik i komputer.

W tych modelach skrzyni również dosyć często rozsypuje się bieg wsteczny. Dlaczego tak się dzieje to nie do końca wiadomo. Przez uszkodzenia sprzęgła low-rew, które powiązane jest z biegiem wstecznym, jego kawałki dostają się do oleju, co może prowadzić do różnego rodzaju zatarć i innych nieprzyjemnych rzeczy. Oprócz naprawy biegu wstecznego trzeba w takiej sytuacji wymienić również olej.

Komentarze

krysztal 29 Lis 2012 o godz.11:58
fsdf sdfs df sdfsdf
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ
OCEŃ
+
1
-
krysztal 29 Lis 2012 o godz.11:57
fsdfs
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ
OCEŃ
+
1
-

Dodaj swój komentarz

Musisz się zalogować żeby dodać komentarz.
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się.

zobacztakże

07 Wrz 2016 o godz.07:57

Wpływ glikolu na awarię skrzyni.

15 Gru 2014 o godz.15:39

Naprawiać skrzynię automatyczną czy wymieniać na używaną?

15 Gru 2014 o godz.15:10

Prawda i mity o typach olejów do automatycznych skrzyni biegów

08 Lip 2013 o godz.18:04

Automatyczna skrzynia biegów DP0 (AL4)

Pomysł na biznes Umieść tutaj swoje logo i zwiększ sprzedaż Myjnia ręczna Australia
Marka Wybierz producenta samochodu.
Znajdź skrzynię biegów Model samochodu Wybierz z dostępnych modeli.
Model skrzyni Wpisz numer szukanej skrzyni.